million banana in this monkey blog
+ follow
pretty monkey
PRESS THE RED BUTTON TO TAKE A PICTURE :)
BACK TO BLOGGER HOME Facebook Twitter
Profile Entries Others

April 25, 2014
Kecewa.

"Kecewa"
Satu perkataan yang biasa kita dengar. Mostly kecewa dengan cinta? Kenapa cinta sebb kawan2 aku banyak sangat breakup this few months, jadi salah kan cinta sebab kecewa.  Whattttt??? Cinta? Nope jangan salahkan cinta sedangkan manusia yang salah.

Sebenarnyaa manusia ni terperangkap dengan kisah "fairytale" dengan putera idaman yang ada dalam kisah tu, sampai dah tak dapat pijak reality lagi. PLEASE PEOPLE! tak ada tak ada lelaki macam dalam "fairytale" tu sila kembali ke reality kehidupan. Manusia selalu meletakkan harapan yang tinggi dekat sesuatu atau seseorang, sebab itu mudah sangat kecewa. Lepas tu salah kan cinta. Pftttt jangan.. sebab cinta itu sempurna cuma manusia sahaja yang penuh dengan kekurangan :) susah bukan kita nak terima yang  kekurangan orang lain,sedar lah manusia, kita hanya insan yang lemah.

Kenapa kecewa? "Harapan"

kita harapkan benda yang sama macam mana kita bagi dekat orang tu. Kita sanggup bagi 110% sedangkan dia 70% tak sure mampu nak bagi kesungguhan tu. Jangan, jangan mengharapkan sangat, dengan cara tu kurang sikit nak rasa kecewa tu. Kalau dah kenal dia tu mmg boleh bagi takat 60%-70% je harap tahap tu je jangan sedih kecewa bagai sbb kau dah bagi yg terbaik :)

Most cakap nak cari "yang terbaik" lepas ni.

Good for you guys :)) tapi lebih baik bukan kalau perbaiki diri dulu, tak usah mencari nanti kalau diri dah baik yang akan datang pasti lagi baik , chill lahh tak perlu campak hati tu merata-rata, give your heart a break, tak perlulah kot nak jump ke next relationship yang kau tahu tak ke mana. campak hati dekat orang yang salah nanti kecewa lagi sia sia bukan?

P.s: If you aren't happy single,you wont be happy taken. Happiness comes from within not from men.

Xxoo
Adora aizi


« Older posts | Back To The Top | Newer posts »