million banana in this monkey blog
+ follow
pretty monkey
PRESS THE RED BUTTON TO TAKE A PICTURE :)
BACK TO BLOGGER HOME Facebook Twitter
Profile Entries Others

April 27, 2014
Sahabat. Kawan. Kebiasaan.

Semua orang nak kan rasa dia ni ada sahabat yang baik, yg caring yg blaaa...bla....blaaa semua tu. Tapi tahu ke kita betul ke sahabat tu sahabat kita?  Kawan pula kawan kita? Kebiasaan tu apa?

Well topic ni terjadi sebab baru jumpa dengan my bfffff yg dah 9 tahun punya friendship mehh.

So back kepada topic nyaa. 

"SAHABAT"
Sahabat selalu sangat org ckp "yg sentiasa ada untuk kita bila prlu"
Bila perlu? Sahabat adalah seorang manusia yang sentiasa ada tak kira susah or senang hujan ribut (to dramatic!)sahabat ni ada erti tanggungjawap terhadap kita, dia ibarat keluarga tapi tidak ada kaitan darah dengan kita pon. Dia  tak perlu kelihatan pon sahabat ni, kita boleh je jumpa dia setahun sekali, text sebulan dua tiga kali, call sebulan sekali some time tak call pon, but still kita tahu dia sahabat kita :) how? Sahabat akan sentiasa dalam hati kita akan sentiasa ingat kita, and kita akan sentiasa ingat dia. (*Bukan jenis jumpa jantan then lupa member or jumpa kawan baru lupa kita* shitty je sahabat macam tu buang dalam hidup please! )
Well kalau kamu ada seorang yang jauh di mata dekat di hati mcm tu dan sesama mcm tu. She/he a keeper!

"KAWAN"
Kawan ni jenis macam tisu bila kita perlukan dia, dia ada, bila dia perlukan kita kita ada untuk dia, but sometimes kawan ni tak boleh harap pon, tak semua orang kawan kita Kadang-kadang dia hanya perlukan kita bila nak benefit daripada kita, sebenarnya mmg bagus kalau ada kawan yg sentiasa boleh tolong kita bukan? But sometimes kita sendiri tak sedar kita amik kesempatan atas orang lain. Kawan ni mostly aku boleh ckap as mcm tu lah friend with benefit.  Kalau tak tak ada nya orang nak kawan dengan kita sebenarnya. Serious shit think about it oohhh. 

Masuk kepada

"KEBIASAAN"
kebiasaan ni sebenar nya banyakkkkk sangat cuma kau nak nampak dengan tak nampak je lah. Well kebiasaan ni bila orang yang kita biasa jumpa example nya kawan college kita kan kita jumpa dia 5 hari seminggu, but after or beyond that you are nothing to each other. Just person for group,  assignments, macam tu jelahh. Yg jenis macam ni sometime meyakitkan hati jeeee. Kalau kat kampus bukan main berkepit nyaaa, kat luar you being like "do I know youuuu" lah minahhh ni bajet oit! But what ever! Sbb mmg ramai yang teramat sangat aku kenal orang macam ni. 


P.s: kita sebenarnya rasa macam kita kenal orang yang rapat dengan kita but think again ohhhh. And bila kita rasa dia berubah or dia rasa kita berubah maybe dia or kita tak kenal each other like 80% of us actually.  


Note to self: yup everyone is selfish,  semua ada benefit tersendiri sebenarnya. Not everyone kawan kamu. Remember that. 


« Older posts | Back To The Top | Newer posts »